هماهنگ کننده تیم‌های فوریت‌های پزشکی سازمان بهداشت جهانی به اوضاع فاجعه بار بیمارستان‌های نوار غزه اشاره کرد.
کد خبر: ۱۴۳۷۹۷۷

به گزارش جام جم آنلاین، «شان کیسی» هماهنگ کننده تیم‌های فوریت‌های پزشکی سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد: ما شاهد آن بودیم که در تمام بیمارستان‌های نوار غزه خون جاری شده بود. بعد از بازدید از بیمارستان الاقصی طی روز‌های گذشته شاهد جاری شدن حمام خون در این منطقه بودیم.

وی در ادامه افزود: همان طور که قبلاً نیز گفتیم ما شاهد یک کشتار گسترده و اوضاع فاجعه بار در نوار غزه هستیم. این صحنه‌ها را مجدداً در بیمارستان شفا واقع در شمال نوار غزه دیده بودیم. این شرایط تقریباً در بخش‌های اورژانس تمام بیمارستان‌های نوار غزه تکرار می‌شود.

کیسی اضافه کرد: هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد. با وجود استقرار هزاران آواره در رفح ما صدای درگیری‌ها را در طول شبانه روز می‌شنویم. تقریباً ارائه تمام خدمات پزشکی و درمانی متوقف شده است. کادر امداد و سوخت لازم برای فعالیت بیمارستان‌ها وجود ندارد.

وی تصریح کرد: بیمارستان‌های نوار غزه مملو از زخمی‌ها و بیماران هستند و به شدت از کمبود تجهیزات و متخصصان درمان رنج می‌برند. این بیماران در بیمارستان‌های الاهلی و شفا منتظر مرگ هستند. بسیاری از آن‌ها به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان بهداشت جهانی پیشتر اعلام کرده بود: تیم سازمان بهداشت جهانی روایات دلخراش و تکان‌دهنده‌ای را از زبان کارکنان و قربانیان انفجار‌های (ناشی از حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی) شنیده‌اند.

وی تاکید کرد: بیمارستان بیشتر از ظرفیت تخت‌ها و توان کارکنان، بیمار پذیرش می‌کند و بسیاری هم کارشان به منتظر ماندن نمی‌کشد و می‌میرند. بیمارستان در حال حاضر پنج اتاق عمل دارد و علاوه بر آن دو اتاق نیز در اختیار پزشکان بدون مرز است. اما هنوز هم کافی نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها